Frequently Asked Questions

Är alla produkter i Finaldrive-trackmotors webbshop tillgängliga för köp?

Ja, alla produkter finns i lager och är redo att skickas.

Vad händer om jag behöver hjälp med något?

Du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst. De hjälper dig att hitta rätt slutväxel till din maskin och svarar på eventuella frågor du har.

Skickar Final Drive A/S till alla länder?

Vi erbjuder frakt över hela världen. Leverans inom Europa är gratis! Fraktkostnader för leveranser till länder utanför Europa varierar. Vänligen fråga vår kundtjänst för mer information.

Hur får jag fri frakt?

Gå till vår butik och köp en slutväxel.

Varför erbjuder ni fri frakt?

För att göra beställningen enklare för våra kunder. Det finns inga extra avgifter. Priset du ser är det pris du betalar.

Kommer det att finnas några extra kostnader eller avgifter?

Nej, det kommer inte att finnas några extra kostnader eller avgifter så länge din beställning skickas till en destination i Europa.

Vad händer om jag bor utanför Europa?

Vänligen kontakta vår kundtjänst för information om fraktkostnader till ditt land.

När kommer jag att få min beställning?

Om din beställning läggs innan kl. 14.00 UTC +1, skickar vi den samma dag.

Så snart din beställning lämnar vårt lager får du ett e-postmeddelande med ett spårningsnummer, så att du enkelt kan följa din beställning hela vägen till din dörr.

Vilka fraktföretag samarbetar Finaldrive-trackmotors med?

Vi skickar våra produkter med TNT, Schenker och GLS.

Vad är monterings- och installationsmanualen?

Det är en guide för att göra monteringen av din slutväxel enkel och bekväm för dig.

Varför erbjuder Final Drive A/S denna tjänst?

Vi strävar efter att stödja våra kunder så mycket som möjligt och hjälpa dig att installera din nya slutväxel korrekt och enkelt.

Hur får jag installationsmanualen?

När du får din nya slutväxel, kommer installationsmanualen att ingå i paketet.

Vad händer om installationsmanualen inte är med i paketet när jag får min slutväxel?

Vänligen kontakta vår kundtjänst med ditt ordernummer, så skickar de en ny manual med posten.

Vad gör jag om jag har frågor om installationsmanualen?

Du är alltid välkommen att kontakta vårt kundserviceteam med eventuella frågor du har.

Hur vet jag att slutväxeln kommer att passa min maskin?

Vi är experter på slutväxlar, och våra medarbetare har stor erfarenhet av dessa produkter. Om du har en maskin som inte finns med på vår webbplats, vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig att hitta en lösning som passar perfekt för dig.

Hur betalar jag för min beställning?

Vi accepterar VISA, Mastercard, PayPal, Google Pay och Apple Pay. Vi accepterar även betalning via vår kundtjänstavdelning genom banköverföring.

Hur får jag min faktura?

Du får en faktura via e-post när din beställning har skickats, tillsammans med en länk för att spåra försändelsen.

Orderstatus

Du får en faktura via e-post när din beställning har skickats, tillsammans med en länk för att spåra försändelsen.

Kan jag returnera min slutväxel?

Ja, inom 30 kalenderdagar. Om du vill returnera din slutväxel, måste du ha ett skriftligt avtal med vår kundtjänst.

Kan jag få en återbetalning eller byta slutväxeln?

Ja, det är möjligt att få en återbetalning eller byta slutväxeln om följande krav är uppfyllda:

- Inga synliga tecken på användning (Inga repor, inga öppnade portar)

- Den ursprungliga fakturan måste skickas tillbaka med slutväxeln, eller skickas via e-post.

- Slutväxeln måste inkludera alla manualer och originalförpackningar.

- Vi måste ha slutväxeln tillbaka hos oss inom 30 kalenderdagar.

- Kunden är ansvarig för alla returfraktkostnader.

- Specialbeställningar eller använda produkter kan inte returneras.

Om ni godkänner en återbetalning, hur lång tid tar det innan jag får tillbaka pengarna?

Efter att kundtjänsten har mottagit den returnerade slutväxeln, kontrollerat alla krav och godkänt återbetalningen, kommer pengarna att skickas tillbaka till ditt konto. Det tar 2–7 bankdagar.

Hur gör jag en retur

Vänligen kontakta vårt supportteam på info@finaldrive-trackmotors.com för att registrera en retur.

Måste jag ladda upp en fil/bild?

Vi rekommenderar att våra kunder laddar upp en bild av slutväxeln för att påskynda processen med att returnera den.

Observera att genom att fylla i returförfrågan har du inte automatiskt ett skriftligt avtal med vår kundtjänst förrän det har godkänts.